Sunday, July 4, 2010

ayam oh ayam

Posted by | |

“pegilah goreng ayam yang ade dalam Tupperware tu, tapi keras lagi. Da kluarkan dari peti ais tapi tak cair lagi. Lauk sayur dah ade ngan ikan goreng tapi kau tak boleh makan ikan” kata mak aku.

Ku menggorak langkah ke dapur, dengan mata yang masih lagi kabur…hu3. Bangun2 je tros makan. Macam mana tak jadi beruang time cuti sem nih. Bangun terus makan…habis plan aku nak diet, kunun….ha3.

Stat dari saat itu, aku kene berpantang daripada makan seafood. Semuanya sebab masalah telinga aku dan resdung aku yang menjadi-jadi nih. Pasal telinga aku nih, da banyak kali pegi klinik uncle Venka tu. Nasib baik die baik…he3. Dengan cermat die bersihkan telinga aku. Jadi, no more ikan, udang, sotong dan sewaktu dengannya. Memang dah lama aku patut berpantang sebab aku ada resdung dan sakit kulit sikit. So, sebab degil dan mengikut hawa nafsu makan, aku bedal jugak ikan2 nih. Lagi2lah waktu cuti nih balik umah di Terengganu. Ikan2 kat sini segar2. Pastu dengan keropoknye…fuhhh,memang sedap keropok Terengganu. Memang tak sah kalau anak jati Terengganu tak makan keropok Terengganu,kan…he3. Budu, belacan pon aku tak boleh jamah. Kalau aku nak makan pedas sangat, aku ambik lada merah dua batang atau lada jarum dua batang buat ulam untuk makan nasi. No more sambal belacan…sob3. Tapi lada tu aku buang biji la, kang kena appendiks plak, bahaya…

Haishh, citer bab makan nih, nanti balik UTM sah2 aku akan rindu umah sebab umah banyak stok makanan…kah3~~~~makan aje keje aku. Nanti balik UTM aku nih malas nak kluar beli nasi. Yela, sorang2 pastu jauh plaq tu, macam mana aku tak malas… tapi kalau dah kebulur aku roger la kawan2 yang aku taw diorang akan pegi beli atau tempah makanan petang tersebut. Tapi aku nih slalu kebulur…tengok badan la kan…ha3.

Tapi nanti naik sem kompem aku turun balik… besela tu. Sekejap naik, sekejap turun. Kan best kalau aku boleh turun berat sampai 45-50kg kan3~~~giler la, da macam model plaq klo berat cam gitu. Dah jadi underweight plaq…haishh~~~

Uhh, lagi 1 hari lagi wei aku nak balik UTM~~~~bye2 mami, bye2 rumah. =.=

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...