Friday, July 2, 2010

lagi 4 hari...

Posted by | |

Lagi 4 hari aku nak balik utm. Pessal aku balik awal sgt?. Padahal kelas stat 12 julai..

Sajerr…sebab tak sabar nak tengok bilik baru aku…ha3~~~

Xder la…yang sebenarnya kena jumpa PA…personal assistant???

Kejadahnye!....aku mane ade personal assistant…PA stands for Penasihat Akademik la~~

Macam2 plan yang aku dah pikir sekarang… dan macam2 misi yang perlu dilaksanakan secara istiqamah bagi sem ke-5 ni….sekejap jer…tup2 da 2 tahun aku habiskan di UTM Skudai….dan masuk sem depan, aku dah masuk tahun ke-3 belajar kat situ…

2 tahun lepas macam ape ntah…aku langsung tak PERFORM!... sangat2 kecewa… naik sem nih aku cuba untuk mantapkan lagi study aku. Walaupun 2 tahun lepas aku rase aku tak oke, tapi aku bangga dengan result sem 4 yang lepas. Walaupun masih sikit, tapi at least ada improvement – naik 0.62 tuhh...he3. Nih menunjukkan aku TIDAK BODOH!... hurmm, semua manusia PANDAI tetapi disebabkan sikap diri yang menyebabkan diri tidak berapa NAK PANDAI…hu3.

Dan untuk sem depan jugak, no more pressure yang aku nak pikir dan orang2 yang boleh buat aku pressure. Tak kisahlah kalau ade orang yang cakap aku ni kejam tetapi kejam ke kalau itu jugak yang orang lakukan terhadap aku? Diterima bila diperlukan, bila happy lupakan aku… kat sini aku tak tuju kat sape2 tp bagi yang terasa, Alhamdulillah. Dan sem depan jugak aku dah tak nak pikir bab2 perasaan dan hati ni. Kalau aku ade suke kat sape2 lagi, memang aku buang perasaan tu dalam tasik UTM,ha3…(cakap je senang aku nih, tp dalam lubuk hati tu ade la jugak sikit lg Cuma sebesar kuman,ha3~~~~)…dan kalau ade sape2 jugak yang suke aku, aku tendang die masuk tasik UTM….he3.xder la… kejam sangat aku nih sampai nak buat macam tu……

Cuma sem depan aku harap aku jadi lebih matang, lebih rajin dan lebih pandai disiplin diri. Dan yang paling penting, aku kene belajar untuk ceria2kan diriku…yela, tak de orang yang nak hiburkan hati ni. So, kene la happy2kan diri sendiri =)… pastu kalau nak cerita bab misi2 aku sem depan, tak cukup runag blog aku nih…he3. Tapi tula.harap2 sem depan aku boleh buat ape yang aku da plan dan ape yang dah aku senaraikan demi meningkatkan prestasi diri aku… mesti best kan kalau sem depan aku dapat 4.00…memang macam giler la aku kalau aku dapat 4.00 tu sem ke-5 nih. Tapi xpe, demi study, giler2 sket ok wat…ha3…

Btw, sem depan aku duduk bilik ade biranda…yeay!!...at last aku boleh bukak tingkap bilik aku…he3. Yang sebenarnye aku x kisah ade biranda ke tak. Yang penting, bilik single dan tingkap atas. Malu la aku nak bukak tingkap bila duduk bilik aku dulu. Kalau bukak je, trus Nampak penduduk2 KTDI….haarraaammm kejadah aku nak bukak tingkap bilik tu!...jadi, selama 1 tahun aku duduk dalam bilik dengan air circulation yang sangat trok…hapak dowh bilik aku… tiap2 bulan kene beli ambi pur nak kasi wangi bilik aku…tapi tak pe, bilik tu dah banyak berjasa buat aku…alhamdulillah…

Sampai sini jela aku tulis… aku nih jarang update. Tapi bila dah update, macam2 plaq aku citer….nanti aku update lagi ea…peace ya’ll!!...^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...