Monday, July 5, 2010

my last day at home

Posted by | |



Less than 24 hours I will have my feet steps in this house…whuaaa, im gonna miss my home… =.=

Aritu nak sangat balik UTM, kunun sebab boring. Nih bila nak balik UTM dah, tak nak balik pulak. Rase macam ade dua manusia pulak dalam badan aku ni. Haishh, payah2…

Ape yang aku akan rindu kat rumah nih adelah mak aku, masakan mak aku even cincai jer pon dan layanan die kepada aku, he3… she is my best mother and my best friend ever! ^_^. Die la ayah aku, die la mak aku dan die jugak lah kawan aku yang paling rapat tahap gaban. Seme bende aku boleh kongsi ngan die. Dan die jugak very understanding. Namun, die jugak selalu criter masalah die kat aku. Kadang2 rase jugak rimas sebab masalah2 yang die citer sangat2 berat bagi aku untuk menerima. Tapi kadang2 aku jugak rase dihargai olehnya dibandingkan dengan my other siblings, ha3~~~~~

Benda yang buat aku boring kalau balik rumah adalah tak de tempat hangout yang best. Stakat batu buruk tu dan pantai2 yang ade dalam Terengganu nih, da bosan dah. Kat sini tak de shopping complex macam UMall kat UTM tu, he3… cinema pon tak de…tu la farah, bila da biasakan diri dengan movies n karok, payah nak tolak kalau dapat kesempatan untuk ke sana. Hurmm, bukan ape… dengan movies n karok la aku boleh release tension.

Awal2 cuti baru nih nasib baik jugak kakak aku dari puchong balik umah nih selama dua minggu. Tak de la aku sunyi sangat. Dengan anaknye yang comil n chubby bangat, bole la aku gomo habih tehh…ha3. Lepas tu, aku kembali boring… dah tak taw nak buat ape. Rumah nih slalu gak aku kemas tapi sekejap je kemas, pastu selerak balik. Aku tak taw la. Padahal rumah nih ade 3 orang jer sekarang. Paling aku tak suka bila surat sampai rumah. Kalau bila dah bukak surat, letak merata-rata. Bukan surat je macam tu, semua segala benda harta karun diletak atas meja nih. Ntah, aku pon tak paham. =.=

Sebab tu jugak aku suka balik UTM, aku ade space aku sendiri dimana aku nak kemas macam mana pon boleh…kalau selerak balik aku tak kisah sebab aku yang buat, ha3…tapi kalau di bilik aku tu, kalau time tak sibuk terjaga lah kekemasan bilik. Tapi ade masa bila sibuk teramat sangat, baju2 memang tak berlipat dalam bakul…debu jangan disebut memang selalu jer ade dalam bilik aku. Ntah la, sebab selama nih duduk bilik bawah kot, debu senang masuk. Jadi, slalu kena rajinkan diri mopkan lantai dan tak boleh pakai karpet. Stakat pakai yang plastic tu jer. Bukan tikar getah, tapi ape ntah yang lembut2 macam polysterine tuh…

Didoakan agar perjalanan esok selamat pergi dan pulang. Esok pergi dengan kereta mak. Mak aku dan bapak aku ikut sekali. Terpaksa ajak ayanh aku sebab mak aku cakap die tak rasa selamat kalau lelaki tak de. Yela, pompuan mane reti nak tukar2 tayar bila pancit kan…so, terpaksalah…dan didoakan jugak mam dan orang2 dalam pejabat KTDI tuh benarkan stor barang2 dibukak sekejap pada 7 julai sebabnya nak keluarkan barang2 yang yang dibawa pulang ke Terengganu. Kalau tak, sia2 je datang dengan kereta…

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...