Saturday, July 10, 2010

Hari2 awal di UTM

Posted by | |

Aku nak citer a bit malu la plak rasenye psal first day arrived di utm ni. Ade ke patut aku boleh sesat jalan lepas keluar highway nak masuk pintu gerbang UTM. Dah dua tahun duduk UTM boleh pulak aku lupe jalan. Dah la kali kedua plak tu aku sesat. Dulu penah kakak aku n hubby die anta aku balik, jadi macam nih jugak. Tapi tak de la sesat jauh sangat. Juz sesat dalam taman U je. Tapi agak kelakar la wei… haishh, malu2…

Pastu pulak, tetibe je dalam UTM nank pergi ke U9, pon sesat dalam Kolej Perdana. Mantap!. Nasib baik la KP tu kecik je, Cuma jalan die tak Nampak sangat. Rupa2nya U9 tu adalah Scholar Inn. Dah Nampak signboard Scholar Inn tapi aku tak ikut la papan tanda tu. Bila parents aku dah check in kat situ, terus aku pecut pegi KTDI jap sebab nak ambil kunci bilik. Kereta mak aku penuh dengan keropok keeping sira, macam mana nak jalan2 malam tu kan. So, aku ambik kunci dan letak segala barang2 aku tu. Nasib baik jugak pejabat tak tutup lagi. Aku sampai tepat2 jam 5 petang waktu tu. Bila da selesai, aku balik U9.

Parents aku ni suka makan kalau pegi mane2 tempat. So, malam tu pergi la kedai mamak. Mula2 mak aku ambik nasi putih dan lauk2. Pastu ayah aku order roti bawang. Aku plaq roti kosong ngan roti telur. Aku ingatkan yela, cukup la kan. Da kenyang pon aku. Dengan semangat ayah aku tanye mak aku “mami nak mee goreng mamak? Abah separuh mami separuh” mak aku lak kate”order la, boleh jugak”. Hurmm, bukan mee mamak jer, tapi ngan tosai nyer lagi. Aku tengok aje diorang makan, perut aku tak boleh nak sumbat dah,ho3…

Bermalam di U9 oke jugak la. Aku ingatkan maybe 1 bilik jer. Yerla, ambik yang murah jer, rm100. Bila masuk tu baru la tau. Ade 1 master bedroom dan 1 bilik untuk dua orang. Kirenye dlm rumah tu bole la muat 4-5 orang. Ngan dapur lagi, ruang tamu lagi. Memang cukup lengkap. Cuma jauh sikit jela. Tapi oke la dari sewa kat rose cottege tu. Biasanya sewa kat situ tapi nak try plak sewa yang UTM punye. Thumbs up to UTM sevices!....he3

Pagi2 keesokannya, aku pinjam kereta mak jap dan pergi ke klinik UTM untuk tampung gigi berlubang aku ni. Ntah la kenapa tapi aku selesa kat klinik UTM ni kalau bab nak cabut gigi ke hape ke. Satu lagi sebab ialah sangat murah. Bayar rm6 je dapat tampung gigi yang warna putih tu. Kalau pegi klinik kat Terengganu tu, tampung gigi yang warna hitam tu kena bayar rm30. So, pegila kejap di klinik UTM. Mantap giler sakit time die bukakkan lagi lubang gigi tu. Pastu aku tergerak sikit badan aku sebab tak tahan sakit. Las2, terkena pipi, berdarah la sikit. Pedih jugak la tapi tak serious. Sakit dowhhh. Bukannye macam kena gigit semut…

Pas selesai hal aku, aku ambik parents dan pegi breakfast di Meranti. Aku bungkus je sebab tak boleh makan lagi. Pas breakfast, pegi la balik kolej. Dalam 2 hari aku drive dalam UTM nih best jugak la. Sebab jimat masa dan tak de la penat2 nak jalan. Tapi tak de rezeki lagi nak bawa kereta sendiri. Mak aku suruh tunggu jugak hujung taun nih. Hurmm, bersabar ye farah. Kalau ade rezeki, boleh la tu.

Sesampai aje aku di pejabat kolej untuk pinjam kunci bilik stor, Nampak mam di kaunter. Tiba2 plak die jerit “ kamu nih kenapa kurus?. Bukan sikit tapi banyak! Awak buat ape cuti baru2 nih!?” sape yang taw mam mesti taw macam mana suara lantang die tu kan. Jadi, bayanglah betapa merah padamnya muka aku tyme tu. Seme orang dalam pejabat tu nengok aku,arghhh!...aku pelik btol la. Aku rase keje aku cuti baru2 nih makannnn jer. Tapi ade ke patut orang kat sini kata aku k*r*s. hurmm, mungkin factor lain la kot yang menyebabkan aku macam ni. Tapi selera aku tyme cuti aritu macam biasa aje. Pelik tapi benar. =.=

Masuk bilik baru nih penuh dengan habuk2 dan taik cicak!. Nasib balik jugak aku leh pujuk orang pejabat untuk buka stor kejap. Jadi, boleh la mop lantai dan bersih2 n kemas2 bilik ni. Satu hari duk ‘memandikan’ bilik nih. Memang penat tahap gaban!. Tapi puas hati sebab bersih…ngeh3…

So, bermulalah sem 5 aku di UTM ni minggu depan. Aku berdoa sangat moga2 sem 5 ni result lagi gempak, hidup aku pon tenang, rilek dan heppi jer…insyaallah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...